January a Deset tisíc dveří

 Ahoj! Minulý týden jsem dočetla knížku January a Deset tisíc dveří a rozhodla jsem se, že vám sem o ní napíšu.

January je svéhlavá dívka, které se změní život o 180 stupňů po tom, co objeví knihu s názvem Deset tisíc dveří. S každou kapitolou zažívá nové dobrodružství a knížka se jí zaplétá do života. Co jsou to vlastně ty Dveře?

January a Deset tisíc dveří byla napsána nádherným jazykem, který ji dělá speciální. Na každé stránce byly krásné popisy a přirovnání. Moc se mi líbil nápad Dveří a snadná uveřitelnost příběhu. Nápad knihy v knize byl zajímavý a dobře zakomponovaný. Ze začátku mě děj knihy Deset tisíc dveří chvílema nebavil, ale časem se to vylepšilo a děj se hezky rozjel. Příběh January mě bavil od začátku. Přestože January je povahou možná jiná než já, její povaha se mi líbila a fandila jsem jí.

Konec nebyl tak skvělý, jak by mohl být. Nezanechal ve mně nějaké obrovské emoce, spíš nějak vyplynul a bylo očekávatelné co se stane. Ale celá knížka ve mně zanechala emoce a magickou víru v to, že každý příběh může být skutečný.

Vůbec mi nevadilo, že byly kapitoly delší a někdy byl pomalejší děj, protože jsem si tuto knížku chtěla dlouho užívat a nechat při tom fantazii proudit. January a Deset tisíc dveří se mi moc líbila a jsem ráda, že jsem si ji přečetla.




Nejkrásnější citáty:

'Je to hluboce zvláštní pocit, narazit na někoho, kdo má tak podobné touhy – jako sáhnout po vlastním odrazu v zrcadle a ucítit pod konečky prstů teplou tkáň. Jestli někdy budete mít to štěstí a naleznete tuhle kouzelnou, hrozivou symetrii, doufám, že budete mít odvahu ji chytit oběma rukama a nepustit.'

'Světy nikdy neměly být vězeními, zamčenými, dusivými a bezpečnými. Světy mají být velké rušné domy se všemi okny zotvíranými, má jimi vát vítr a letním deštěm, mají mít kouzelné průchody ve skříních a tajné poklady v truhlách na půdě.'

'„Aha.“ Ticho. Přála jsem si být tisíc mil daleko. Přála jsem si být žlutovlasou dívkou jménem Anna nebo Elizabeth, která se směje jako ptáček na klíček a vždycky ví, co říct.'

Komentáře

  1. Ahoj, strašně moooc hezký článek.

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, úplně jsi mě nadchla si knížku přečíst! Akorát si z těch citátů trochu odvozuji, že bych si to musela všechno číst dvakrát😂. Od kolikati let bys ji doporučila? PS: Moc moc moc hezky jsi ji popsala:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! To jsem ráda, že jsem tě nalákala. Nevím, od kolika let bych ji doporučila. (Na internetu je od 13.) To hodně záleží na tom, jaké žánry čteš a jaké knihy tě baví. Ale pokud ji zkusíš a nesedne ti, můžeš jí dát šanci za pár let znovu. :))

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky